De tekstschrijver

Ik help u bij:

Het neerzetten van een tekst die feilloos laat zien wie u bent en wat u te bieden heeft. Veel mensen vinden het lastig om hun eigen kwaliteiten te herkennen en onder woorden te brengen. Ik stel als personal branding tekstschrijver de juiste vragen en kom samen met u tot het perfecte verhaal.
‘Om te overleven in de huidige wereld dient een onderneming er constant zorg voor te dragen dat haar cultuur tot de verbeelding van de werknemers en de klanten spreekt’, schreef prof. Dr. A.C. Zijderveld in 1989.
Inmiddels geldt die eis ook voor individuele professionals die zich binnen een organisatie, of zelfstandig als ondernemer, willen profileren. Uw persoon, uw kwaliteiten en vaardigheden moeten tot de verbeelding spreken van potentiële werkgevers of opdrachtgevers. Iedereen kan een profiel maken op LinkedIn, een Facebookpagina beginnen en gaan twitteren. Maar om op te vallen in die zee van informatie zult u in de eerste plaats een goed verhaal moeten hebben.

Waarom ik dit werk doe:

Schrijven is communiceren. Communiceren is contact maken met je doelgroep en je netwerk. Hoe je dat het beste kunt doen, is iets waar ik me altijd al met veel plezier mee bezighoud.

Voor wie werk ik nog meer:

Ik schrijf voor zelfstandig ondernemers, mkb-bedrijven en non profit-organisaties. Mijn specialismen: tekstschrijven, tekstcorrectie, grammatica, copywriting, long copy, redactie en redigeren. Ik heb een speciale voorliefde voor personal branding gerichte interviews vanwege de ruimte die dat biedt voor storytelling.

Drie tips om mee te starten:

  1. Wat is uw kernkwaliteit? Anderen doen hetzelfde als u, maar waarom moeten mensen juist u bellen? Probeer dit eens kort en bondig onder woorden te brengen. Giet dit verhaal in de vorm van een elevator pitch: u heeft één minuut om die opdrachtgever te overtuigen. Oefen uw pitch hardop!
  2. Beschrijf in driehonderd woorden wat een opdrachtgever of werkgever met u in huis haalt. Wat kán u, wat doet u en hoe doet u dat?
  3. Schrijftips:
    .    Vermijd vaktermen
    .    Gebruik de ik-vorm
    .    Vermijd de lijdende vorm
    .    Gebruik voorbeelden
    .    Wees helder en vermijd clichés

Meer informatie via:

Ben Drost
Coördinator/oprichter onlineyou personal branding

info@onlineyou.nl

Deelnemersprofiel

De filmer

Frans Hofmeester, filmer | onlineYou personal brandingIk maak een profielvideo van u waarin uw persoonlijke verhaal krachtig en naturel overkomt, ook als u geen acteur bent. lees meer...