Personal branding Amsterdam

Personal branding is voor iedere ondernemer die er belang bij heeft om zo goed mogelijk aan anderen te communiceren wie hij of zij is, kan én wil. Het is vooral voor de ondernemer die de personificatie van zijn eigen zaak is, belangrijk om zijn/haar meerwaarde over te brengen tussen andere aanbieders in bijvoorbeeld Amsterdam of elders in Nederland.

Wat voor werk doet u? Spreker, interim manager, dagvoorzitter, uitvoerend artiest, consultant of dga? Bent u als zelfstandig ondernemer actief in de regio Amsterdam of is heel Nederland uw werkterrein? In alle gevallen kan het op bewuste wijze omgaan met uw eigen personal branding het verschil maken tussen middelmaat en excelleren.
Sommige ondernemers zijn aardig bedreven in de manier waarop ze zichzelf profileren, maar zelfs bij hen zie je soms een ultra beknopt LinkedIn profiel zonder foto of hebben ze zo’n gratis visitekaartje met een landschapsfoto erop… eigenlijk jammer. Daarmee missen ze kansen om direct een serieuze eerste indruk te maken.

OnlineYou staat voor een complete aanpak in personal branding, waarin uiteindelijk vrijwel alles wat een ander van u kan waarnemen consistent, betrouwbaar en professioneel overkomt.
Voor sommigen voldoet een social media advies, anderen scherpen hun mission statement aan tot een personal branding statement, laten nieuwe profielfoto’s nemen en een persoonlijke website maken. Wellicht wilt u specifiek in Amsterdam uw bekendheid vergroten door middel van personal branding. Alles is mogelijk. Pijlsnel of meer ‘kaizen’, stap voor stap. Want iedere stap die u dichter bij professionele communicatie van uzelf brengt, levert direct waarde op. Lees bij Werkwijze hoe u zich optimaal profileert.

Uw persoonlijke social media mix

Er zijn inmiddels oneindig veel sites waar u een profiel aan kunt maken en activiteiten kunt ontplooien. Naast Facebook, Twitter, YouTube en LinkedIn zijn er vele andere mogelijkheden om in dialoog met een doelgroep te gaan; denk aan Google+, Pinterest, Vine en Instagram. Of Foursquare, zodat mensen zien welke locaties in Amsterdam e.d. u bezoekt. Maar het kost veel tijd om alles bij te houden… en om consistent te zijn in uw profilering. En vergeet ook de traditionele media niet zoals magazines, kranten en televisie. Zou het niet handig zijn als u straks precies weet welke media het best bij uw personal branding doelen passen? En op welke manier u uw visie het meest aansprekend communiceert? Vraag de personal branding checkup aan

Gebruiker aan het woord

Margriet, professioneel fotomodel

Op een bepaald moment liep mijn modelcarrière aardig maar ik wilde meer. Bovendien moest ik best wennen aan het fenomeen social media. lees meer...