Personal branding voor de interim professional

Personal branding is voor de interim professional, free agent of zzp’er die er belang bij heeft om zo goed mogelijk aan anderen te communiceren wie hij of zij is, kan én wil. Juist omdat u de personificatie van uw eigen zaak bent, is het belangrijk om uw meerwaarde ten opzichte van andere freelancers in de branche over te brengen.

In welke hoedanigheid werkt u als interim professional? Marketeer, communicatieadviseur, persvoorlichter, organisatieadviseur of zelfstandig IT consultant? In alle gevallen is het op bewuste wijze omgaan met uw eigen personal branding essentieel.
Sommige interimmers zijn aardig bedreven in het zichzelf profileren, maar zelfs bij hen vindt u soms te summier LinkedIn profiel of krijgt u zo’n gratis visitekaartje met een of andere natuurfoto in uw handen gedrukt… toch jammer van die kostbare eerste indruk.

OnlineYou staat voor een 360-gradenaanpak in personal branding strategie, waarin uiteindelijk vrijwel alles wat een ander van u als interim manager kan waarnemen professioneel, betrouwbaar en aantrekkelijk overkomt.
Voor sommige freelance professionals voldoet een algemeen social media advies, anderen scherpen hun mission statement aan tot een echt personal branding statement, laten nieuwe profielfoto’s nemen en een persoonlijke website maken. Alles is mogelijk, als interim professional bepaalt u tenslotte zelf waar u in investeert. Pijlsnel of meer ‘kaizen’, stap voor stap: iedere stap die u dichter bij professionele communicatie van uzelf brengt, levert direct waarde op. Lees bij Werkwijze hoe u zich optimaal profileert.

Uw persoonlijke social media mix

Er zijn inmiddels oneindig veel sites waar u een profiel aan kunt maken en activiteiten kunt ontplooien. Naast Facebook, Twitter, YouTube en LinkedIn zijn er vele andere mogelijkheden om in dialoog met een doelgroep te gaan; denk aan Google+, Pinterest en Instagram en natuurlijk devele op interim of detachering gerichte vraag en aanbod-websites. Of Foursquare, zodat mensen zien bij welke organisatie u incheckt als interim manager. Maar het kost veel tijd om alles bij te houden… en om consistent te zijn in uw profilering. En vergeet ook de traditionele media niet zoals magazines, kranten en televisie. Zou het niet handig zijn als u straks precies weet welke media het best bij uw doelen passen? En op welke manier u uw visie het meest aansprekend communiceert? Vraag de personal branding checkup aan

“Human beings are far more likely to communicate ideas and information with others when they are emotionally engaged. Find the key issues that concern your audience and then inculcate them within your marketing plan to get an emotional response.”
Maki (DoshDosh.com)

 

Deelnemersprofiel

De tekstschrijver

Jacquelien Vroemen tekstschrijver onlineyou personal brandingIk verwoord wat u wilt vertellen. Uw persoonlijke toegevoegde waarde is daarbij de belangrijkste boodschap. lees meer...