De communicatieadviseur / designer

Ik help u bij:

Het zichtbaar maken van de waarde van uw personal brand met professioneel vormgegeven uitingen. Daarnaast ben ik als oprichter van onlineYou verantwoordelijk voor de overkoepelende personal branding strategie en de coördinatie van de specialisten die u verder kunnen helpen met het perfectioneren van uw persoonlijke merk.

Waarom ik dit werk doe:

Een ondernemer die iets goeds te bieden heeft, verdient het om hier maximaal profijt van te hebben – en zoveel mogelijk anderen ook. Ik signaleer als personal branding adviseur snel de unieke kwaliteiten van mensen en organisaties. Mijn drive is om ze te helpen om hun waarde zo overtuigend mogelijk aan hun doelgroep te communiceren en zich te onderscheiden van andere aanbieders. Dat kan door uitstraling maar ook qua werkwijze en omgang met klanten, media en stakeholders. Uw succes is mijn succes.

Voor wie werk ik nog meer:

Ik werk met veel plezier voor o.a. zelfstandige ondernemers, marketingmanagers, startup-ventures, mkb-ondernemingen en overheden. Mijn favoriete opdrachten omvatten het complete traject van communicatieadvies, conceptontwikkeling en design tot en met regelen van productie van communicatiemiddelen. Op de website van Drost advies & creatie vindt u een uitgebreid overzicht van opdrachtgevers.

Vijf communicatietips om mee te starten:

  1. Test de impact van uw eigen visitekaartje eens aan de hand van de tijd die een ontvanger er gemiddeld met u over praat voordat het opgeborgen wordt. Grafisch ontwerp gecombineerd met een sterk creatief concept kan u onderscheiden van de rest, zeker in personal branding.
  2. Kijk hoe de websites en social media profielen van uw succesvolste conculega’s zijn opgebouwd en schat (eerlijk) in of uw eigen online personal branding dezelfde kracht of meer uitstraalt.
  3. Specifieke informatie wint altijd van generieke communicatie. Als u beeldmateriaal gebruikt op uw site of op papier, vermijd dan Amerikaans uitziende situaties of stockplaatjes die u al eens elders hebt gezien. Wees authentiek. Vraag eens een fotograaf om advies en een offerte. Investeer tijd en budget in originaliteit. Mensen herkennen dit en reageren er altijd positief op!
  4. Onderzoek welke social media uw doelgroep gebruikt om met elkaar te communiceren en welke bijeenkomsten, beurzen of seminars ze bezoeken om hun kennis en netwerk te vergroten. Zoek daar uw doelgroep op en stel u altijd op als een brenger, niet als haler. Wees gul met tips, informatie en support. En verbind belangeloos mensen met elkaar, dat geeft uw personal brand een lange-termijn waarde.
  5. Personal branding design is een belangrijke factor om vertrouwen te wekken in uw professionaliteit. Mensen bouwen een indruk op van uw corporate identity door uw briefpapier, visitekaartje, e-mail handtekening maar ook aan bijvoorbeeld de documenten die u mailt of als download op uw website of LinkedIn aanbiedt. Zorg dat alles er mooi en consistent uitziet.

Meer informatie via:

Ben Drost, personal branding communicatieadviseur / webdesigner / grafisch ontwerper
initiator onlineYou personal branding
info@onlineyou.nl

Google+ profiel: Ben Drost

Gebruiker aan het woord

Margriet, professioneel fotomodel

Op een bepaald moment liep mijn modelcarrière aardig maar ik wilde meer. Bovendien moest ik best wennen aan het fenomeen social media. lees meer...