Wat is uw expertise? Spreker, artiest, dagvoorzitter, interim professional, financieel adviseur of CEO? Bent u actief in Hilversum of daarbuiten? In alle gevallen is het op bewuste wijze omgaan met uw eigen personal branding verstandig.
Sommigen zijn aardig bedreven in het zichzelf profileren, maar zelfs bij hen vindt u soms een incompleet LinkedIn profiel of krijgt u zo’n gratis visitekaartje met een zonsopgang in de handen gedrukt… toch jammer.
OnlineYou staat voor een 360-gradenaanpak in personal branding strategie, waarin uiteindelijk vrijwel alles wat een ander van u kan waarnemen professioneel, betrouwbaar en aantrekkelijk overkomt.
Voor sommigen voldoet een algemeen social media advies, anderen scherpen hun mission statement aan tot een echt personal branding statement, laten nieuwe profielfoto’s nemen en een persoonlijke website maken. Wellicht wilt u specifiek in Hilversum uw bekendheid vergroten door middel van personal branding. Alles is mogelijk. Pijlsnel of meer ‘kaizen’, stap voor stap. Want iedere stap die u dichter bij professionele communicatie van uzelf brengt, levert direct waarde op. Lees bij Werkwijze hoe u zich optimaal profileert.
Uw persoonlijke social media mix
Er zijn inmiddels oneindig veel sites waar u een profiel aan kunt maken en activiteiten kunt ontplooien. Naast Facebook, Twitter, YouTube en LinkedIn zijn er vele andere mogelijkheden om in dialoog met een doelgroep te gaan; denk aan Google+, Pinterest en Instagram. Of Foursquare, zodat mensen zien welke locaties in Hilversum u bezoekt. Maar het kost veel tijd om alles bij te houden… en om consistent te zijn in uw profilering. En vergeet ook de traditionele media niet zoals magazines, kranten en televisie. Zou het niet handig zijn als u straks precies weet welke media het best bij uw doelen passen? En op welke manier u uw visie het meest aansprekend communiceert? ▶ Vraag de personal branding checkup aan
“Human beings are far more likely to communicate ideas and information with others when they are emotionally engaged. Find the key issues that concern your audience and then inculcate them within your marketing plan to get an emotional response.”
Maki (DoshDosh.com)